Way Out West - Pavement

 

Pavement


 

Själv så har jag inte tidigare sett Pavement live. Men jag har lyssnat väldigt mycket på deras skivor från 90-talet. Därför var jag aningen nervös inför Pavements spelning nu, såhär ett par år senare. Som vi vet är det inte alltid det blir så bra, ibland är helt enkelt lagret med mossa för tjockt. Och då kan det lika gärna ligga kvar.

 

Men det visade sig att mina farhågor inför Pavements konsert var helt obefogade. Det var ett intensivt och fartfyllt och avslappnat Pavment som ställde sig på Way Out Wests största scen. Och de bjöd publiken på en riktigt trevlig show. De bjöd bland annat på några av de största hitsen som ”Stereo” och ”Cut Your Hair”. Och förutom musik bjöd de även publiken på ”Pavementbröd”.


Betyg: 4/5

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0